שאלות ותשובותאיזה עולם ערכים עדיף ?
Avatar 7 שנים • admin

עברתי על האתר ועל הרעיונות מהמוצגים כאן על פי שיטתך ירון היהדות שייכת לעבר 

לעולם העתיק 

אם אני מבין נכון לערכים אין נימוק רציונאלי אז..מה בדיוק זה מה משנה 

לשיטתך אם חבר בעבודה מתאהב באישה נשואה והכל בהסכמה מלאה הוא יכול לממש את אהבתו

במשרד הסגור (או הפתוח כי כיום כבר לא צריך להתבייש) בהסכמה זה בהסכמה 

ומה עם הבעל ? מה איתו 

הוא צריך  להפסיק להתרגש אישתו היא אדם חופשי 

 

היהדות העתיקה שאתה מציג

היא שמותר לעבוד בעבד כנעני בפרך 

(אך היהדות האמיתית המלאה  (לא זו החלקית שאתה מציג 

 היא זו המוצגת בפסק הרמב"ם הלכות עבדים 

 מותר לעבוד בעבד כנעני בפרך.  ואף על פי שהדין כך, מידת חסידות ודרכי החכמה שיהיה אדם רחמן ורודף צדק, ולא יכביד עולו על עבדו ולא יצר לו, ויאכילהו וישקהו מכל מאכלו ומכל משקהו.  חכמים הראשונים היו נותנין לעבד מכל תבשיל ותבשיל שהיו אוכלין, ומקדימין מזון הבהמות והעבדים על סעודת עצמן.  הרי הוא אומר "כעיני עבדים, אל יד אדוניהם–כעיני שפחה, אל יד גברתה"  וכן לא יבזהו, לא ביד ולא בדברים:  לעבדות מסרן הכתוב, לא לבושה.  ולא ירבה עליו צעקה וכעס, אלא ידבר עימו בנחת, וישמע טענותיו.  וכן מפורש בדרכי איוב הטובים שהשתבח בהן "אם אמאס–משפט עבדי, ואמתי:  בריבם, עימדי.  . . . הלוא בבטן, עושני עשהו; ויכוננו,ברחם אחד" 

 

חרם דרבינו גרשום בא גם כדי לטפל בבעיה מהצד השני לגבר שלא יבגוד באישתו 

זאת היהדות האמיתית 

 

עכשיו תבחרו בין היהדות העתיקה 

 

לבין העולם החופשי החדש של ירון ידען 

 

 

5 תשובות
7 שנים • adminAvatar צוות

אבי,

אין בעולם שום דבר מושלם, גם בעולם הערכים הנאור יש לדעתי כמה חורים בעייתיים בכל הנוגע לערכים.

 

יחד עם זאת, אם אני צריך לבחור בין עולם הערכים של התנ"ך, לבין עולם הערכים הנאור, אין בכלל מה לחשוב.

 

האם אני רוצה עולם ערכים שבו אדם (ראה רש"י פרשת תולדות) יכול להמתין 3 שנים לתינוקת שנולדה על מנת שתהיה ראויה לביאה (!!!!!)? לא, אני לא רוצה.

האם אני רוצה עולם ערכים שבו קיים המושג עבד (גם אם צריך להתייחס אליו יפה כפי שציינת)? לא אני לא רוצה. עצם המושג עבד הוא פסול. כל השאר זה תירוצים ויפוי המציאות הזאת.

האם אני רוצה עולם ערכים שבו אין איסור על אונס (נכון מאוד, אין איסור על אונס) אלא לכל היותר האנס צריך להינשא לבחורה או לשלם פיצויים לאביה, הכל תלוי אם היא צעקה או לא? לא, אני לא רוצה.

האם אני רוצה עולם ערכים שבו יוציאו אותי להורג בשיטות שלא היו מביישות את דעא"ש רק בגלל שהכיף שלי זה לעשות מנגל בסופ"ש? לא אני לא רוצה.

האם אני רוצה עולם ערכים שבו אשתי פסולה לעדות, שלא לומר פסולה להיות שופטת? לא אני לא רוצה.

האם אני רוצה עולם ערכים שבו מותר לי לקחת לעצמי שבוית מלחמה יפת תואר, משל היתה כבש? לא, אני לא רוצה.

לעומת זאת,

האם אני רוצה עולם שבו כולם שווים (ערך שאין ביהדות)? כן. אני רוצה.

האם אני רוצה עולם שבו יש חופש ביטוי (ערך שאין ביהדות)? כן, אני רוצה.

האם אני רוצה עולם ערכים שבו הממסד לא דוחף את האף שלו למערכת היחסים הזוגית שלי (אם כבר ציינת את הנושא)? כן, אני רוצה.

הבעיה שלך היא שחייבים לבחור, או זה או זה. למה לא לקחת את הדברים הטובים משניהם ולזרוק את הדברים הרעים?

 

7 שנים • adminAvatar צוות

קובי דומני שכלל לא הבנת את המסר 

במיוחד זה שהובא ברמב"ם 

אם תתרגם זאת לדורינו בוודאי מושג העבדות 

אינו קיים אך המסר הוא שישנם קווים וישנה דרך חיים 

עולם הערכים שירון ידען מציע לזרוק,   אינם היהדות  האמיתית 

מה שאמרת שאתה מנסה לקחת את הדברים הטובים מכל צד 

זאת בגדול היהדות אך צריך להבין שבלי קווי גבול 

לא תוכל לכונן עולם ערכים טוב 

בית דין שהוציאו להורג אחת לשביעים שנה נקרא בית דין קטלנית 

 המטרה שמוצאים נואפים להורג נועד  להרתעה

וכך שומרים על בתים מסודרים ולא  מפורקים כפי שקורא כיום

באחוזים גבוהים בעולם "הנהור" , החופש הגדול מביא לאי חופש 

אם אתה מתיר לעצמך  לעשות מנגל בשבת אתה מסכים לפתוח מקומות עבודה בשבת 

והיום מנוחה איהו ? כבר אינו 

רק עם חכם ונבון ידע להציל את עצמו בזמן חורבן בית המקדש 

ולכונן עולם ערכים שישמור על העולם הערכים שהיה לו 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 שנים • adminAvatar צוות

אבי, אני דווקא הבנתי את המסר שלך מצוין.

אני חושב שהדברים שכתבת מדברים בעד עצמם, לא רק בדברים הקטנים כמו ההתחמקות שלך מהתמודדות עם המושג עבד, אלא למשל עצם ההסכמה העקרונית שלך להוצאה להורג של אנשים שעוברים על חוקי הדת (ואפילו אם זה פעם בשבעים שנה) כמו הוצאה להורג של נואפים (ושיהיה ברור, אני לגמרי נגד ניאוף, אבל זה לא אומר שאוציא להורג נואפים ואם אתה לא מבין את ההבדל אתה בבעיה רצינית).

 

השאלה שלי היא האם אתה הבנת את המסר שלי? האם אתה הבנת שאני לא רוצה שתדאג לשבת שלי. אני לא רוצה שתכריח אותי להתחתן ברבנות ולהתגרש בבית הדין הרבני, אני לא רוצה שתשמור לי על "בית מסודר" ואני לא רוצה שתקבל תקציבים המבוססים על האמונות האישיות שלך, או בקיצור האם אתה מבין שיש להפריד בין דת ומדינה, לא רק בגלל שזה נכון וצודק, אלא בגלל שאחרת יום אחד אנשים כמוך ינסו ברצינות להוציא להורג נואפים והמשמעות היא שתהיה פה מלחמת אחים.

7 שנים • adminAvatar צוות

קובי הבנתי את המסר שלך 

  לא הבנתי מדוע קראת לי מתחמק 

לגבי עבד 

אתה מנסה לנתח עולם ערכים שנהג בדורות קודמים 

על פי משקפי המוסר שלך 

ואתה מתעלם מהמטרה שבה נהג אותו עולם עבדות 

אתן לך דוגמא נוספת 

נערה שאונסים אותה חייב האיש לקחתה (עלפי הסכמת אביה) נכון נשמע מזעזע 

גם אנס וגם יקח אותה ?

אך דרך משקפי המוסר הערכי של אותום דורות 

מאחר שלאישה הייה מעמד נמוך משל הגבר היה זה בשביל האישה פיצוי 

שהוא ישא אותה לאישה ויקבל על עצמו את כלכלתה 

כמובן שפה גם תשאל על מעמד האישה של אותם ימים וכולי

לגבי שאלתך בית דין שהוציאו להורג פעם בשבעים שנה 

מדגיש את ההפך ממה שכתבת 

המטרה הייתה שלא להוציא להורג אלא רק להרתיע 

וישנם כל כך הרבה תנאים המעכבים את את הדין הנ"ל כמו עדים שראו 

התראה וכו, 

לשאלתך השנייה לגבי הרבנות במדינה ישראל זאת בכלל לא שאלה דתית 

אלא ארגונית שבכלל אינה קשורה לכאן 

לשאלתך השלישית האם צריך שיהו מנהיגים רוחניים שיתוו את הדרך 

ויאמרו גם לך איך להתנהג בשבת 

התשובה אם ימצאו אנשים יראי חטא שונאי בצע רחמנים וגומלי חסדים 

בוודאי שכן 

 לטעמי עצם זה שיש וועדה מסדרת של מפה ערכית ( ולא פולטיקה של קבלני קולות, כאלו שהתאוות מכתיבים להם את הדרך ,כמו תינוק שרוצה לאכול סוכריות שרעות לשיניים) בוודאי שכן 

 

אלא אם כן אתה רוצה לראות את הדור הבא נואף , מתחצף למבוגרים , ואומר לך מי אתה שתתערב לי  בחיים אני אוהב אותה היום , ומחר אני אוהב מישהיא אחרת והכל זה בהסכמה הדדית 

בכלל למה צריך שתהיה משפחה עם ידלים 

צריך רק להנות, ואם יצאו ילדים, למה שנטפל בהם , ,שהמדינה תקים עוד ועוד ארגוני רווחה , או , במוסד לילדים עזובים 

 

 

 

 

7 שנים • adminAvatar צוות

אבי, אתה מזכיר לי אנשים שנתקלים בחול טובעני וכל תזוזה שלהם רק הופכת את המצב שלהם ליותר גרוע. גם אתה, כל תגובה שלך רק הופכת את המצב שלך ליותר גרוע.

בוא נעבור ביחד על הדברים שכתבת לפי סדר הופעתם:

1. טוב שאתה מודה שהמוסר בתורה מתאים לתקופה שלפני אלפי שנים. יש טפשים שטוענים שהמוסר בתורה הוא נצחי. אבל אז, בדיוק כמוך הם מבינים שזה לא עומד במבחן המציאות.

 

2. עצם המחשבה המזעזעת שאישה צריכה להינשא לאדם החולה נפש שאנס אותה (כי מה לעשות שאנסים סובלים מהפרעה נפשית) וזה עוד נחשב הפיצוי(!!!) שלה, מעידה יותר מכל על עולמך הפנימי המעוות. אני מקווה שלא באמת קוראים לך אבי. עדיף שתישאר בעילום שם.

 

3. לגבי ההוצאות להורג החביבות עליך כל כך, אם בית הדין אכן הוציא להורג אנשים רק פעם בשבעים שנה, הדבר היחיד שזה מוכיח זה שבאותה תקופה חיו אנשים שפחדו מהצל של עצמם, משהו שמזכיר את תקופת הסובייטים או את הספר 1984, ממליץ לך לקרוא אותו.

 

אתה ממשיך להצדיק עקרונית הוצאות להורג על בסיס דתי (בסדר, בסדר, לעיתים רחוקות בלבד), מה שאומר שבניגוד לדברים שכתבת בראשית תגובתך, לא הבנת את המסר שלי כלל.

 

4. לגבי הנושא האחרון, מצד אחד אתה לא מצליח להבין שיש מוסר שנובע מההיגיון, יש חינוך של הורים שלא מגיע מהתורה וילדים לא מתחצפים להורים שלהם גם עם החינוך הזה. מצד שני אתה פשוט לא צליח להבין את הקונספט של לא להתערב בחיים הפרטיים של אנשים, מה שהופך אותך לחוצפן.

 

לסיכום, אתה אדם שדוגל באלימות ובכפיה דתית. אתה ההוכחה החותכת שיש להפריד את הדת מהמדינה ויפה שעה אחת קודם. ברור לי שברגע שאתם תהפכו לרוב, אנחנו האנשים החופשיים נאכל אותה ובגדול וזה מה שהכי מדאיג אותי. עם אויבים מחוץ אני יודע מה צריך לעשות, אבל מה עושים עם אויבים מבית?

תשובתך