"וידבר ה' אל משה לאמר נקם נקמת בני ישראל מאת המדינים וכו' החלצו מאתכם אנשים לצבא ויהיו על מדין לתת נקמת ה' במדין" במדבר לא א-ג בפרשת בלק כתבנו על ההיתר להרוג יהודי הבא על הנכרית ברבים, שמותר לרצחו בלי בית דין ובלי עדים ובלי התראה. וכן שאין לחלל שבת כדי להציל את מי שאיננו יהודי ממות. בפרשה זו נעסוק בדיני הריגת גוי. לא המניח לו למות בשבת ולא כאשר נוכריה נבעלת ליהודי אלא מה דינו של ההורג גוי סתם. הנה הנקמה שעשה משה במדיינים, הרגו את כל המדינים הזכרים ואפילו את התינוקות ואף את הנקבות הרגו חוץ מהקטנות שאינן ראויות לביאת זכר שהן פחות מגיל שלש ככתוב: "ועתה הרגו כל זכר בטף וכל אישה ידעת איש (ראויה ליבעל, רש"י) למישכב זכר הרגו" במדבר לא יז ועל מה היתה הנקמה במדיינים? על שום שפיתו את בני ישראל למעשי זימה ולעבוד את בעל פעור [בעל הוא אחד מאלילי הכנענים ובעל פעור גם הוא אל : "על שם שפורעין לפניו פי הטבעת ומוצאין רעי , וזו היא עבודתו" רש"י במדבר פרק כה ג]. הרי ברור כי המדיינים לא כפו על בנ"י את העבודה האלילית וגם לא כפו עליהם לשכב עם המדייניות ועל זה יצא קצפו של אלוהים ומשה וצוו על השתוללות של הרג, רציחת נשים וילדים ותינוקות (שבודאי לא היו בכלל המפתים). ובתוך כל מרחץ הדמים הזה לא שכחו את הבנות המדיניות, הבתולות הקטנות שאותן לקחו בשבי ככתוב במדבר לא יח: "וכל הטף בנשים אשר לא ידעו משכב זכר החיו לכם" וגם הקפידו לתת לכהנים וללווים חלק מן השבי האומלל הזה של ילדות תינוקות כ"מכס לה'" כדכתיב: "ונפש אדם ששה עשר אלף ומכסם לה' שנים ושלושים נפש" במדבר לא מ, ולולא שנכתבו הדברים במפורש קשה היה לאומרם. גם מה עשו הכהנים והלווים עם המדיניות הזעטוטות לא ידענו. הנה ראינו שמה שמתעללים ארגון "יד לאחים" בכתות המסיונריות הוא כאין וכאפס לעומת מה שמתירה התורה עצמה לעשות. רעדה תאחז בכל החושב כיצד היו אלה נוהגים אילולא מוראה של המשטרה עליהם. אבל לא רק את המדיינים נצטוונו להרוג אלא את כל שבעה העמים שהתגוררו בארץ באותם ימים. וכמו שכתב ספר החינוך מצוה תקכח: "שהוזהרנו בלא תעשה שלא נחיה אחד משבעה עממים בכל מקום שנמצאם ונוכל להורגם בלי סכנה לנפשותינו ושבעה עממין הן, הכנעני והפריזי והחוי והיבוסי והחתי והגרגשי והאמורי וכו' ואף על פי שהאמת כי דוד המלך הרג מהם רבים עד אשר כמעט כלה אותם ואבד זכרם עדיין נשארו מהן קצת שטבעו בין האומות, וכל מי שימצא מהם חייב לאבדם בכל מקום שהם". הנה די שיבוא איזה פוסק ויקבע שנוכרים אלה או אחרים הם צאצאי שבעת העממים ,והוא לא רק מתיר דמם בכל מקום אלא שאסור במצווה מדאורייתא לתת להם לחיות! וכל מי שאיננו הורג אותם בכל מקום ובכל זמן עובר על לאו מדאורייתא! ואם ישאל השואל איך יתכן? הרי כתוב במפורש דברים כ יא: "כי תקרב אל עיר להלחם עליה וקראת אליה לשלום" שתי תשובות ניתנו בדבר: האחת, אם רוצים שלום הרי אותה העיר נהפכת לעבדים המעלים מיסים כמו שכתוב : "והיה אם שלום תענך ופתחה לך והיה כל העם הנמצא בה יהיו לך למס ועבדוך" ודבר שני שאמרו, כי השלום המתבקש משבעה העמים הוא שיקבלו עליהם את שבע מצוות בני נח כמו שכתב הרמב"ן דברים כ יא: "הא אם עשו תשובה אינן נהרגים בשבעה עממים הוא, והתשובה הוא שיקבלו עליהם שבע מצוות שנצטוו בני נח ". ואם תתמה האיך יתכן שאנשים יראי אלוהים כותבים כך? הנה התשובה היא, כי בדיוק על שום שהם יראי אלוהים כך הם כותבים. כי אדם המאמין שהוא בן לעם הנבחר מאמין גם כי כל העולם שברא הקדוש ברוך הוא נברא אך ורק בשביל שיקיימו תורה ומצוות. גם מאמין הוא שאם לא כן יחרב העולם, כמו שכתב בספר האשכול הלכות רבנן : "הקדוש ברוך הוא שלא ברא את עולמו אלא על תורתו ועמו ישראל העוסקים בתורה, והתורה נקראת אמת שהוא חותמו של הקדוש ברוך הוא וכל העוסק בה הוא מקיים את העולם שאלמלא תורה לא נתקיימו שמים וארץ שנאמר: 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי' ". הנה אין זה פלא שכל המאמין כך מאמין גם כי יתר הבריות, אלה שאינם מכירים במי שאמר והיה העולם שנתן את התורה לעם ישראל, אינם נחשבים כלל. הנכרים (וגם האפיקורסים מישראל) הרי הם וקיומם ואושרם ומעשיהם ויצירתם וחייהם אינם נחשבים לכלום, "נמשל כבהמות נדמו". ואם לא יעשו כמצוותינו אחד דינם להיעקר מן העולם. דבר דעת אמת
|