|

מסכת שבת, דף סז, עמוד א.
ריפוי על-פי חז"ל – במשך שלושה ימים ילך לשיח הסנה, כשבידו סכין שכולו ברזל כולל הקת, ויסרוט מעט אחד מענפי השיח.
ביום הראשון יאמר: "וַיֵּרָא מַלְאַךְ יְהֹוָה אֵלָיו בְּלַבַּת אֵשׁ מִתּוֹךְ הַסְּנֶה וַיַּרְא וְהִנֵּה הַסְּנֶה בֹּעֵר בָּאֵשׁ וְהַסְּנֶה אֵינֶנּוּ אֻכָּל".
ביום השני יאמר: "וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אָסֻרָה נָּא וְאֶרְאֶה אֶת הַמַּרְאֶה הַגָּדֹל הַזֶּה מַדּוּעַ לֹא יִבְעַר הַסְּנֶה".
ביום השלישי יאמר: "וַיַּרְא יְהֹוָה כִּי סָר לִרְאוֹת וַיִּקְרָא אֵלָיו אֱלֹהִים מִתּוֹךְ הַסְּנֶה וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה מֹשֶׁה וַיֹּאמֶר הִנֵּנִי".
פסוקים אלו מבטאים את מצבו הבריאותי שחם לו כסנה הבוער בתקווה שיסור החולי כפי שנאמר " לֹא יִבְעַר הַסְּנֶה" וכן "כִּי סָר".
לדעת חכם אחר ראוי להוסיף את הפסוק: "וַיֹּאמֶר אַל תִּקְרַב הֲלֹם שַׁל נְעָלֶיךָ מֵעַל רַגְלֶיךָ כִּי הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַתָּה עוֹמֵד עָלָיו אַדְמַת קֹדֶשׁ הוּא". שמרמז שלא יקרב זה החולי אליו.
לאחר מכן, את ענף הסנה, שבו ביצע את הסריטות, ישפיל אותו יותר ויאמר: "הסנה הסנה, לא משום שגבוה אתה מכל האילנות השרה אלוהים שכינתו עליך. אלא משום שנמוך אתה מכל האילנות השרה אלוהים שכינתו עליך. וכפי שהאש שנראתה לחנניה מישאל ועזריה נסתלקה מלפניהם. כך האש [ החום הגבוה] שנראתה אצל פלוני בן פלונית תצא ממנו. |