כתוב בזוהר שלאדם הראשון היו שתי חוות דהיינו חווה ראשונה וחווה שניה שהראשונה היא מצד הקליפות והיא התחברה אם הסמך מם (סטרא אחרא) והראשונה היא הזאת שמוזכרת. עכשיו שאלתי היא מאיפה הם מסיקים שהיו שתי חוות איפה בתורה זה כתוב? זה קשקוש האם תוכלו לענות לי בבקשה אשמח מאוד תודה,
דור
כמי שגולש באתר דעת-אמת היית צריך כבר להפנים שחז"ל בכלל והזוהר בפרט עסקו בגחמותיהם שלהם [מדרשים] יותר מאשר להבין את פשוטו של מקרא. אצטט עבורך קטע מדברי הרשב"ם שהבאנו "בפרשת וישב" :
"והראשונים מתוך חסידותם נתעסקו לנטות אחרי הדרשות שהן עיקר, ומתוך כך לא הורגלו בעומק פשוטו של מקרא". רצוני לומר, שיותר ממה שרצו חז"ל ללמוד מכתבי הקודש את דבר האלוהים הם רצו ללמד את כתבי הקודש. או יותר נכון להטעות את ציבור המאמינים כאילו כתבי הקודש דוגלים בשיגעונם שלהם.
עקוב אחרי פרשות השבוע ותיווכח כמה פרשנויות אבסורדיות "דלו" חז"ל מכתבי הקודש.
עכשיו נביא את הדרשה כיצד הוציאו מסיפור של חווה אחת שתיים:
"וַיַּפֵּל ה' אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה עַל הָאָדָם וַיִּישָׁן וַיִּקַּח אַחַת מִצַּלְעֹתָיו וַיִּסְגֹּר בָּשָׂר תַּחְתֶּנָּה (בראשית, ב; 21) ר' יהושע אמר … וַיִּקַּח אַחַת מִצַּלְעֹתָיו זו היא [חווה] הראשונה שנלקחה ממנו על שהיא רוח מזקת. וַיִּסְגֹּר בָּשָׂר תַּחְתֶּנָּה שהקים אחרת במקומה [חווה נוספת]. (זוהר חדש כרך א (תורה), פרשת בראשית, דף כח, עמוד ב).
כל כך היה ברור לחז"ל שהיו שתי חוות לאדם הראשון, שבעזרת בדותא זו פרשו פסוק סתום אחר. כתוב: "וַיֹּאמֶר קַיִן אֶל הֶבֶל אָחִיו וַיְהִי בִּהְיוֹתָם בַּשָּׂדֶה וַיָּקָם קַיִן אֶל הֶבֶל אָחִיו וַיַּהַרְגֵהוּ". שים לב שמחבר התורה השמיט מה אמר קין להבל. ונותרנו עם חלל ריק שחז"ל אצו רצו להסביר מה אמר קין להבל – כאילו שנכחו בשדה: "ויאמר קין אל הבל אחיו ויהי בהיותם וגו', על מה היו מדיינים…על חוה הראשונה היו מדיינין [מי יקח אותה לאישה, משום מה חז"ל אוהבים להכניס אישה בין שני גברים] (בראשית רבה (וילנא), פרשה כב ).
כדי להמחיש לך כיצד חז"ל מרהיבים עוז לבדות מלבם פרשנויות ומה אמר קין להבל – כאילו שנכחו בשדה – ראה תשובתנו: "דרשות חכמים על בסיס נוסח שגוי ומשובש".
בברכה
דעת-אמת