כוהן גדול מותר לו לשאת אך ורק נערה בתולה, ליתר דיוק שלא קיימה יחסי מין. שאלו התלמידים את בן זומא: נערה בתולה שהיא בהריון , האם אסור לכוהן גדול לשאת אותה? ומה הם צדדי הספק? מצד אחד יתכן וקיימה יחסי מין ועדיין היא בבתוליה כגון שנכנסה להריון על-ידי יחסי מין עם אדם הבקי לבעול ללא קריעת הבתולים, כפי ששמואל, מגדולי חכמי בבל, התהדר בעצמו ואמר: בקי אני בהטיה- כלומר יכול אני לבעול ללא קריעת הבתולים. מצד שני יתכן ונכנסה להריון ללא מגע מיני ואז תהיה מותר לכוהן גדול.
והשיבם בן זומא: שהיא מותרת לכוהן גדול היות ומיעוט שבמיעוט שאנשים בקיאים "בהטייה" לכן יש לתלות שהיא בהריון ללא שקיימה יחסי מין. והריונה בא כשהתרחצה באמבטיה מזרע גבר שנמצא באמבטיה שהתרחץ קודם לה. (תלמוד בבלי מסכת חגיגה דף יד עמוד ב )
נוסח התלמוד כלשונו:
" שאלו את בן זומא: בתולה שעיברה מהו לכהן גדול? מי חיישינן לדשמואל, דאמר שמואל: יכול אני לבעול כמה בעילות בלא דם, או דלמא דשמואל לא שכיחא? – אמר להו: דשמואל לא שכיח, וחיישינן שמא באמבטי עיברה. – והאמר שמואל: כל שכבת זרע שאינו יורה כחץ אינו מזרעת! – מעיקרא נמי יורה כחץ הוה".