על-פי חוקי התורה נאסר על כהן לשאת זונה וחללה כי כך כתוב: "אִשָּׁה זֹנָה וַחֲלָלָה לֹא יִקָּחו" (ויקרא, כא; 7). על-פי חכמים האישה מוגדרת זונה אם קיימה יחסי מין בניגוד לחוקי התורה. חללה, קבעו חכמים, אישה שקיימה יחסי מין האסורים לכהן. שאל החכם, רב פפא שמו, את חברו: יהודי שקיים יחסי מין עם אחותו, האחות נידונה כזונה כהלכה מוסכמת. האם האחות נידונה גם כחללה? ומה הם צדדי הספק? מצד אחד קבעו שחללה נעשית רק באיסור ניאוף האסור על כוהן, והאחות אינה אסורה מטעם כהונה, אלא כולם אסורים בה. מצד אחר, הואיל ולבוא על אחות הוא איסור חמור מאוד תחשב היא חללה אף שאינו איסור תלוי בכהונה.
תשובה: האחות אינה נעשית חללה אלא זונה בלבד. מתוך כך הסיק חכם אחר, רב אשי שמו, כך: כהן הבא על אחותו, האחות נעשית זונה. באה עליה שוב נעשית גם חללה, הואיל ונידונה כזונה והרי היא אסורה לכהן. לכן אם קיים אתה יחסי מין נעשית גם חללה. (תלמוד בבלי, מסכת קידושין, דף עז, עמוד ב).
נוסח התלמוד כלשונו:
"אמר ליה רב פפא לאביי: ישראל הבא על אחותו – זונה משוי לה, חללה משוי לה או לא משוי לה? מי אמרינן קל וחומר: מחייבי לאוין הויא חללה, מחייבי כריתות לא כל שכן, או דילמא אין חללה אלא מאיסור כהונה? אמר ליה: אין (איסור) חללה אלא מאיסור כהונה בלבד. אמר רבא: מנא הא מילתא דאמור רבנן אין חללה אלא מאיסור כהונה? דתניא: לא יאמר גרושה בכהן גדול ותיתי בקל וחומר מכהן הדיוט, ואנא אמינא: השתא לכהן הדיוט אסורה, לכהן גדול מיבעיא? למה נאמרה? כשם שחלוקה גרושה מזונה וחללה בכהן הדיוט, כך חלוקה בכהן גדול. פשיטא, מיגרע גרעה? אלא, כשם שחלוקה גרושה מזונה וחללה בכהן הדיוט, כך אלמנה חלוקה מגרושה וחללה זונה בכהן גדול. חללה למה נאמרה? אין חללה אלא מאיסור כהונה. זונה למה נאמרה? נאמר כאן זונה ונאמר להלן זונה, מה כאן זרעו חולין, אף להלן זרעו חולין. אמר רב אשי: הילכך, כהן הבא על אחותו – זונה משוי לה, חללה לא משוי לה, חזר ובא עליה – עשאה חללה".