שאל רבי עקיבא את רבן גמליאל, אדם שקיים יחסי מין עם אחותו (גילוי עריות במשפחה) ואותה אחות היא גם דודתו מצד האם, (אחות האם) וגם דודתו מצד האב (אחות האב). האם צריך להביא קורבן אחד ככפרה על חטאו או שלושה קורבנות. ומה הם צדדי הספק? מצד אחד, היות וזה משגל אחד עם אישה אחת הרי די בקורבן אחד כדי לכפר את עוון הניאוף. מצד אחר, היות ועבר על שלושה איסורים במעשה אחד – בא על אחותו, דודתו מהאם ודודתו מהאב – צריך להביא שלושה קורבנות על שלוש העבירות. השיב רבן גמליאל לרבי עקיבא: שלא שמעו דין מפורש על נושא זה, אך לדעתו צריך להיות חייב שלושה קורבנות. וכיצד יש מציאות כזאת, שאישה היא אחותו, אחות אביו ואחות אמו של הבועל? תשובה: אדם בא על אמו וילדה שתי בנות, ולאחר מכן בא על אחת הבנות וילד בן, ובן זה בא על אחותו השנייה שהיא למעשה גם אחות אביו וגם אחות אמו. (תלמוד בבלי, מסכת מכות, דף יד, עמוד א).
נוסח התלמוד כלשונו:
"לחייבו על אחותו שהיא אחות אביו שהיא אחות אמו, והיכי משכחת לה? ברשיעא בר רשיעא. ור' יצחק הא מנא ליה? נפקא ליה מק"ו; דתניא, אמר ר"ע: שאלתי את רבן גמליאל ורבי יהושע באיטליז של עימאום, שהלכו ליקח בהמה למשתה בנו של ר"ג: הבא על אחותו שהיא אחות אביו שהיא אחות אמו, מהו? [אינו] חייב על כולן אלא אחת, או חייב על כל אחת ואחת? אמרו לו: זו לא שמענו, אבל שמענו: הבא על חמש נשים נדות בהעלם אחד – שחייב על כל אחת ואחת, ונראין דברים מק"ו, ומה נדה שהיא שם אחד – חייב על כל אחת ואחת, כאן ששלשה שמות – לא כל שכן."