דרכם של חכמים לספר על מפגשים ושיחות בין הרבנים למשפחת הקיסרות הרומית בתקופתם. לתוכן השיחות התייחסו חכמי התלמוד בכובד ראש ולמדו מהם הלכות והנהגות מעשיות. כך למשל סיפרו: אחת מבנות קיסרי רומא ששמה "יוסטיני", שאלה את רבי יהודה הנשיא (עורך המשנה) שתי שאלות : 1. ממתי בת יכולה להינשא? 2. ממתי בת יכולה להיכנס להריון?
על השאלה הראשונה השיב רבי יהודה הנשיא: מגיל 3 ומעלה בת יכולה להינשא. על השאלה שנייה השיב שמגיל 12 בת יכולה להיכנס להריון. על תשובתו של רבי יהודה הגיבה "יוסיטיני", בת הקיסר, כך: אני נישאתי בגיל 6 וילדתי בגיל 7 ואני עדות לטעות בתשובתך, עד כאן סיפור המפגש. מתוך הדיאלוג, בין בת הקיסר לרבי יהודה הנשיא, ניתן להסיק שילדה בת 6 יכולה להתעבר, על כך שואלים חכמי התלמוד: איך יתכן שהיא התעברה בגיל 6? הרי חכמים קבעו שאישה יכולה להתעבר רק מגיל 11 ומעלה? על כך השיבו שתי אפשרויות, כדי להתאים את דברי חכמים עם דברי "יוסטיני" בת הקיסר:
1. היות והיא גויה אז יתכן שהן מתעברות בעודן ילדות קטנות אפילו בגיל 6, ולא כמו היהודיות שהן מגיל 11 ומעלה. בלשון התלמוד: "בשר חמורים בשרם (של הגויות)" לכן מתעברות מוקדם יותר מהיהודיות.
2. יוסטיני, בת הקיסר, שיקרה כדרכם של גויים לשקר. בלשון התלמוד: "[בְּנֵי נֵכָר], אֲשֶׁר פִּיהֶם דִּבֶּר שָׁוְא וִימִינָם יְמִין שָׁקֶר" ( תלמוד בבלי, מסכת נדה, דף מה, עמוד א).
נוסח התלמוד כלשונו:
"ת"ר, מעשה ביוסטני בתו של אסוירוס בן אנטנינוס שבאת לפני רבי, אמרה לו: רבי, אשה בכמה ניסת? אמר לה: בת ג' שנים ויום אחד. ובכמה מתעברת? אמר לה: בת י"ב שנה ויום אחד. אמרה לו: אני נשאתי בשש וילדתי בשבע, אוי לשלש שנים שאבדתי בבית אבא! ומי מעברה? והתני רב ביבי קמיה דרב נחמן: ג' נשים משמשות במוך, קטנה מעוברת ומניקה; קטנה – שמא תתעבר ותמות, מעוברת – שמא תעשה עוברה סנדל, מניקה – שמא תגמול את בנה וימות. ואיזוהי קטנה – מבת י"א שנה ויום אחד ועד י"ב שנה ויום אחד פחות מכאן, או יתר על כן – משמשת והולכת – דברי ר"מ, וחכ"א: אחת זו ואחת זו – משמשת כדרכה והולכת, ומן השמים ירחמו, שנאמר (תהלים קט"ז) שומר פתאים ה'! איבעית אימא: (יחזקאל כ"ג) אשר בשר חמורים בשרם, ואיבעית אימא: (תהלים קמד) אשר פיהם דבר שוא וימינם ימין שקר"