חכמים אסרו להשתמש ולהינות מצלמים ופסלים של מלכי בבל, יוון ורומי (כדוגמת פסל אוגוסטוס ויוליוס קיסר) משום שהאנשים התייחסו אליהם כאלוהים והיו סוגדים להם. אחד החכמים סייג דין זה וקבע שדווקא אם אותו פסל מחזיק בידו חפץ כל שהוא (אבן, קיסם….) אז אסור להשתמש בו. אך אם הפסל אינו מחזיק בידו כלום מותר להשתמש ולהינות ממנו. שאל אחד החכמים מה הדין אם הפסל מחזיק בידו צואה? מותר להשתמש בפסל כזה או לא? ומה הם צדדי הספק? משום שיש לפרש פסל זה (דמות הקיסר ובידו צואה) לשני פנים: מצד אחד זהו בזיון לקיסר, המוצג כפסל מחזיק צואה, ואז אין דרך להשתחוות ולסגוד לדמות מבוזה לכן מותר להשתמש בו. מצד אחר, אפשר לפרש את החזקת הצואה ביד הפסל המלכותי, כמסתכל על העולם ומדמה אותם כצואה , כך מראה את כוחו ושלטונו. לפי פרשנות זו (של יצירת הפסל) הפסל יהיה אסור בשימוש ובהנאה. (ספק זה לא הוכרע בתלמוד. תלמוד בבלי, מסכת עבודה זרה, דף מא, עמוד א ).
נוסח התלמוד כלשונו:
" וחכמים אומרים: אינו אסור אלא כל שיש בידו מקל או צפור או כדור; רבן שמעון בן גמליאל אומר: אף כל שיש בידו כל דבר. …תנא: אפילו צרור, אפי' קיסם. בעי רב אשי: תפש בידו צואה, מהו? מי אמרינן: כ"ע זילו באפיה כי צואה, א"ד הוא מיהו דזיל באפי כ"ע כצואה? תיקו".