האם מישהו שמע על המחקר הנ"ל?
כמו כן טען הרב כי מרצה באונ' בן גוריון, מצא כי ההילה של מניחי תפילין סגולה. הוא הראה תצלומים של אותו מרצה .. נווה משהו. המתגורר במיתר, מרצה לפיזיקה. (מצטערת לא זוכרת שמות)
שוב שאלתי היא האם מישהו שמע על כך??
תודה מראש
שרה
דברי הבל של הכת החרדית הולכת ומתגברת עם השנים. חדשים לבקרים מביאים הם מסקנות "מחקר" ותולים בוקי סריקי אלה ברוח קודשם של חכמים.
די לקרוא כמה מאמרים באתרנו כדי להיווכח ולראות את גודל בורותם של חכמי התלמוד.
אך היות וברב זמיר עסקינן – שלולא שאלתך הייתי מתייחס אליהן כאל דברי שיגעון ותמהון – אראה לך כיצד אמונתו הטוטלית גורמת לו להעלים פרטים (במודע ושלא במודע) ובלבד להרגיע את אמונתו שכנראה עמוק בלב מבחין ומרגיש הוא שהינה הבל הבלים מבחינה רציונלית.
כלומר, כדרכי אנשי הדת משתמש הוא בתבונה למחצה לשליש ולרביע באופן שיתאים לאמונתו, או כלשונו של ברוך שפינוזה: "אנשי הדת הופכים את התבונה לשפחת אמונתם".
מכון "אור וערכים" הוציא סידרת חוברות בשם "תורה מן השמיים" בעריכת זמיר כהן , באחת החוברות (תורה ומדע, חלק ב', תשנ"ז, עמ' 29-30) מביאים ראייה ל"תורה משמיים" וכך כותב זמיר: "סיכום חוק הטבע האמור בתורה: הגמל השפן והארנבת בלבד , מעלים גירה ואינם מפריסים פרסה…ובכל אלו לא נמצא בעל חי אחד (!) אשר הוא מעלה גירה בלבד או מפריס פרסה בלבד – מלבד אותם אשר ציינה התורה" ולא הזכיר שלמעשה השפן והארנבת אינם מעלים גירה (עייני "קונטרס מס' 3" ).
באותה חוברת (עמ' 32) בכותרת "החיים המסתוריים של הצמחים " כותב זמיר כך: צמחים מדברים. כן הם צועקים! רק למראית עין אדם הם נושאים את כאבם בדומיה…והנה , לפני כאלפיים שנה (!) כאשר התורה שבעל פה הועלתה על הכתב, נכתב בפרקי דרבי אלעזר (פרק לד) כך: 'בשעה שכורתים את עץ האילן, קולו הולך מסוף העולם ועד סופו, ואין קולו נשמע'…בתורה הקדושה גילה לנו בורא העולם, כי קולו של האילן הניגדע הולך מסוף העולם ועד סופו. (כלומר מקיף את כל כדור הארץ)"
ראשית נצטט את כל דברי האגדה:
"שישה קולן יוצא מסוף העולם ועד סופו ואין הקול נשמע:
1. בשעה שכורתין את האילן שהוא עושה פרי הקול יוצא מסוף העולם ועד סופו ואין הקול נשמע.
2. ובשעה שהנחש נפשט.
3. ובשעה שהאישה מתגרשת מבעלה.
4. ובשעה שהאישה נבעלת עם בעלה בעילה ראשונה, אבל אין קולה נשמע.
5. ובשעה שהולד יוצא מן הגוף . (משום מה לא מוזכר השישי)".
ראי כמה דברי הבל ורעות רוח קיימים במאמר אגדה אחד.
דבר נוסף חמור יותר, שימי לב להבדלי הציטוט של זמיר למקור, זמיר משמיט את המילים "אילן שהוא עושה פרי". כלומר, לפי ר' אלעזר רק אם כורתים עץ שנותן פירות הוא "צועק" מסוף העולם ועד סופו, אך זמיר שרוצה להתאים את דברי חכמים למחקר שהביא (לא בדקתי את דבריו במחקר הנ"ל, שחזקה על מחזירי התשובה להביא את דברי המדענים הנחשבים תמהוניים בקהילת אנשי האקדמיה) שלא עשה הבחנה בין אילן הנותן פרי לאילן שאינו נותן פרי השמיט את המילים "שהוא עושה פרי".
דוגמא נוספת לדרך נילוזה זו של אנשי הכת הזו הבאנו במאמר "דילוגי אותיות התורה" בו שיקר הרב נויגרשל במיניין דילוגי האותיות.
נ.ב מדוע שלא תטריחי עצמך לבדוק מיהו אותו מרצה תמהוני העוסק "בהילות" סגולות.
בברכה
דעת אמת
גם אני מצטרף להנ"ל, נכון, לעניות דעתי, ישנם מחזירים בתשובה שנגררים לפעמים לצטט דברי מדע התואמים את התורה (לדעתם) ולא מספיק דואגים לברר את אמינות המחקר, ולפעמים כנראה אפילו מתחמקים (כמעט במודע) מלדון בדברים שאינם יודעים לפרש, תופעה זו קיימת בעולם (למשל שכופרים יתחמקו מלדון בנושאים המסבכים אותם) אך היא לא אמורה להופיע בקרב אלו שאמונים על מדבר שקר תרחק, היטב חורה לי הדבר.
אמנם ברור בעיני שכל מדען שינסה להוכיח את האמונה וכדו' יהפכוהו לתמהוני ויתחמקו מלהישיר מבט לדבריו, זה קרה לא פעם, וזאת מכיון שעל פי רוב מורכב המדע מלא דתיים, ואלה יעדיפו להשאיר נושא זה מעורפל, (וכבר גיליתם דעתכם באחת מהתגובות שגם אנשי אקדמיה אינם ערובה למבקשי אמת, -בעניין אנשי האקדמיה הדתיים), ובכל זאת אני מודה שאלו המדברים על הילות סגולות נראים גם בעיניי מוזרים. ולא על מדענים אלו ואחרים נסמכת האמונה.
אבל, אין בכל זה כדי להכליל ולומר שאנשי הדת שקרנים ורמאים ואין בזה כדי לדחות את האמת, בדיוק כמו שלא אדחה את דעתכם רק בגלל שאתם מתחמקים מלדון בנושאים שונים (משום מה תמיד כשאני מרגיש שהסברתי את עצמי בבירור (שש מאות אלף אותיות בתורה) אין דברי עולים באתר).
אם דבריכם יועילו שיזהרו חכמים ומרצים בדבריהם, מה טוב.
דוד
החסרתי כמה מילים שאעריך מאוד אם תואיל להוסיף.
לדעתי אלו שאינם נזהרים לאמת כל ציטוט שלהם לפני ההרצאה, לא עושים זאת בכוונה 'לעבוד' על מישהו, אלא שמתוך שנתאמתה אצלהם האמונה בהוכחות ברורות (רובם בעלי תשובה), ולדעתם אם יש אלוקים הכל אפשרי (גם הילות סגולות), לכן הם מאמינים יותר בקלות מחילוני בדברים אלו (כי אצל חילוני זה מופרך מעיקרו) והשתדלותם לברר את הדבר פחותה.
הם טועים בכך, א' משום שהם צריכים להוכיח זאת לחילונים, ב' לפי השקפתי אני, אין סיבה להילות וכיו"ב באמונה, כי מה שרוחני אין לו מקום בגשמיות כלל, ולא יראה בשום מחקר. (אני יודע שהיו דעות כאלה בפילוסופיה, ויש לזה הסבר בקבלה, אך למעשה אין שום סיבה לכך, אם תרצה אאריך בכך עוד)
בתודה מראש
דוד