חכמים אסרו על יהודים למכור מוצרים ודברי מזון לגויים שנהגו להשתמש בהם לצורכי אמונתם (עבודת אלילים). כך למשל אסור למכור לגוי תרנגול לבן (משום שגויים נהגו להקריבו כפולחן דתי), אך תרנגול שחור או אדום מותר. כמו כן מותר למכור לגוי תרנגול קטוע אצבע (כי על-פי התלמוד, דרכם של הגויים להשתמש בפולחנם בתרנגולים לבנים שלמים בלבד).
שאל אחד החכמים: מה הדין במקרה שגוֹי מבקש לקנות תרנגול לבן קטוע אצבע, האם מותר למכור לו תרנגול אפילו שלם? הרי עצם העובדה שביקש לקנות תרנגול קטוע מלמדת שאינו רוצה להשתמש בו לצורכי פולחן. אך מצד אחר, אולי הוא מתחכם? כי כיוון שהוא יודע שיהודים לא ימכרו לו תרנגול שלם, הוא מערים עליהם, וכוונתו האמיתית אינה אלא לקנות תרנגול שלם לצורכי הפולחן של אמונתו האלילית. באותו עניין נשאלה שאלה נוספת: גוי שביקש לקנות תרנגול לבן, וכשהציעו לו אדום הסכים לקנותו, ושוב, כשהציעו לו תרנגול שחור הוא הסכים לקנותו, האם מותר למכור לו גם תרנגול לבן? הרי בזה שקנה תרנגול אדום ושחור גילה דעתו שאינו רוכשם לצורכי אמונתו האלילית, אך מצד אחר, אולי הוא מתחכם ואין כוונתו אלא להערים על המוכרים היהודים, ואז ודאי שאסור למכור לו.
(ספקות אלו לא הוכרעו בתלמוד. תלמוד בבלי, מסכת עבודה זרה, דף יד, עמוד ב)
נוסח התלמוד כלשונו:
"בעי רב אשי: תרנגול לבן קטוע למי, מהו למכור לו תרנגול לבן שלם? מי אמרינן: מדקאמר קטוע לאו לעבודת כוכבים קבעי, או דלמא איערומי קא מערים? את"ל האי איערומי הוא דקא מערים תרנגול לבן למי, תרנגול לבן למי, ויהבו ליה שחור ושקל ויהבו ליה אדום ושקל, מהו למכור לו לבן? מי אמרינן: כיון דיהבו שחור ושקל, אדום ושקל – לאו לעבודת כוכבים קא בעי, או דלמא איערומי קא מערים?".