אחד החכמים הקדמונים, רבי שמעון בן יוחאי שמו, קבע שאחד הדברים שאלוהים שונא זה קיום יחסי מין כשנמצאים בחדר חיים נוספים, ובלשונו: "המשמש מטתו בפני כל חי" . שאל אחד התלמידים: האם כוונת החכם הקדמון שאמר "בפני כל חי" שגם אם נמצאים עכברים בחדר אלוהים שונא את העושים שם סקס? תשובה: לא. כוונתו הייתה שאם נמצאים עבדים ושפחות בחדר, כפי שנהגו בבית מסויים שקיימו יחסי מין בפני עבדיהם ושפחותיהם כי התייחסו אליהם כאל בעלי חיים וחמורים וכך דרשו את הפסוק: "וַיֹּאמֶר אַבְרָהָם אֶל נְעָרָיו שְׁבוּ לָכֶם פֹּה עִם הַחֲמוֹר" (בראשית,כב; 5) – נעריו הם ישמעאל בנו שנחשב כגוי ואליעזר עבד אברהם, ולהם אמר אברהם: "שְׁבוּ לָכֶם פֹּה עִם הַחֲמוֹר" המילה "עִם" הומרה למילה "עָם" כאילו אמר אברהם לנעריו כך: עָם הדומה לחמור. והיות והגויים ועבדים נחשבים כחמורים הם התירו לעצמם לקיים יחסי מין בפניהם. תלמידי חכמים אחרים נהגו לסלק את כל יצורי החיים מחדריהם לפני שעשו סקס. כך נהג התלמיד, רבה בר רב הונא שמו, שהיה מקשקש בפעמון החדר כדי שבני ביתו יבינו את הרמז ויצאו מהחדר (אחרים מפרשים שהכוונה להוציא זבובים מהחדר). תלמיד אחר, אביי שמו, היה מסלק את הזבובים מחדרו לפני הסקס. תלמיד אחר, רבא שמו, היה מסלק את היתושים מחדרו לפני הסקס. (תלמוד בבלי, מסכת נדה, דף טז, עמוד ב – דף יז, עמוד א).
נוסח התלמוד כלשונו:
"אמר רבי שמעון בן יוחאי: ארבעה דברים הקב"ה שונאן ואני איני אוהבן… והמשמש מטתו בפני כל חי. אמר ליה רב יהודה לשמואל: ואפי' לפני עכברים? א"ל: שיננא, לא, אלא כגון של בית פלוני – שמשמשין מטותיהן בפני עבדיהם ושפחותיהם. ואינהו מאי דרוש? (בראשית כב) שבו לכם פה עם החמור. עם הדומה לחמור. רבה בר רב הונא מקרקש זגי דכילתא, אביי באלי דידבי, רבא באלי פרוחי".