אסור לקרוא קריאת שמע כנגד צואה, אלא אם כן היא מכוסה, כי כך כתוב בתורה: "וְכִסִּיתָ אֶת צֵאָתֶךָ: כִּי ה' אֱלֹהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ " (דברים פרק כג, 14-15). לכן אם יש צואה בחדר ואדם רוצה לקרוא קריאת שמע הוא צריך לכסותה או לסלקה. ואם הייתה צואה בכמות מאוד קטנה, מספיק לרוק עליה רוק, והרוק יחשב לכיסוי הצואה. מוסיף החכם, רבא שמו, ובלבד שהרוק יהיה עבה (כמות גדולה של רוק). ואם נמצאת צואה בתוך גומא, יכול להניח את סנדלו על הגומא ולקרוא קריאת שמע. שאל אחד החכמים ומה הדין אם דבוקה צואה לסנדלו? האם מותר לקרוא קריאת שמע או אסור? ומה הם צדדי הספק? מצד אחד סנדלו מהווה כיסוי לצואה כדרישת התורה "וכסית צאתך" , מצד אחר, היות והצואה דבוקה לסנדלו לא יחשב כיסוי (חכמי התלמוד לא הכריעו בספק זה. תלמוד בבלי, מסכת ברכות, דף כה, עמוד ב ).
נוסח התלמוד כלשונו:
"אמר אביי: צואה כל שהוא – מבטלה ברוק; אמר רבא: וברוק עבה. אמר רבא: צואה בגומא – מניח סנדלו עליה וקורא קריאת שמע. בעא מר בריה דרבינא: צואה דבוקה בסנדלו מאי? – תיקו".