אישה הנישאת בביאה ובא אחר באמצע המשגל וקידשה
גבר הרוצה לשאת אישה יכול לעשות זאת בשלושה אופנים: בכסף, בשטר ובביאה.
בביאה, צריך שיהיו שני עדים הרואים אותם מתייחדים. הגבר צריך לומר לה "הרי את מקודשת לי בבעילה זו כדת משה וישראל" ולאחר מכן צריך לבועלה.
שאלו התלמידים: האם המקדש בביאה די לו שיכניס את עטרת איבר מינו או שמא צריך להכניס את מלוא אורכו של איבר מינו. שאלה זו חשובה, כך הוסיפו התלמידים, למקרה שגבר קידש אישה בביאה והספיק להכניס רק את עטרת איבר מינו ובא אדם אחר וקידש אותה בכסף בטרם הכניס הראשון את כל איבר מינו לתוכה. והשאלה היא: למי נשואה האישה? אם נסבור שמספיק להכניס את העטרה הרי היא מקודשת לראשון, אך אם נסבור שצריך להכניס את כל איבר מינו הרי היא מקודשת לשני. (התלמוד הכריע שצריך להכניס את כל איבר מינו משום שהמקדש "בביאה" מתכוון לקיום יחסי מין מלאים. תלמוד בבלי מסכת קידושין דף י עמוד א)
נוסח התלמוד כלשונו:
איבעיא להו: תחילת ביאה קונה, או סוף ביאה קונה? נפקא מינה? כגון שהערה בה, ופשטה ידה וקיבלה קידושין מאחר; אי נמי, לכהן גדול דקא קני בתולה בביאה, מאי? אמר אמימר משמיה דרבא: כל הבועל – דעתו על גמר ביאה.