אישה שהתאלמנה קבעו חכמים שלא תינשא מייד אלא תמתין שלשה חדשים ממות בעלה ולאחר מכן תינשא. הסיבה לכך היא שמא האלמנה בהריון מבעלה שמת ויטעו לחשוב שזה מבעלה החדש. זמן שלושה חודשים מספיק כדי לדעת אם האלמנה בהריון מבעלה הקודם משום שלאחר שלושה חודשים הריונה ניכר בבטנה. שאלו התלמידים: אם כך, מספיק שתמתין ימים מעטים לאחר מות בעלה ותינשא לשני, ולאחר שלושה חודשים ממות בעלה יבדקו את בטנה ושדיה שמשתנים לאחר שלושה חודשים, אם אכן השתנו משמע היא בהריון מבעלה הראשון. תשובה: היות והיא נשואה לא נאה וגנאי הוא לה שייבדקו אותה אחרים ובטנה ושדיה יהיו חשופים לפניהם. המשיכו התלמידים לשאול: יש אפשרות לבדוק אם היא בהריון בדרך צנועה; על ידי הילוכה על חול תיחוח שפסיעות אישה הרה ניכרות בו משום כבדותה. תשובה: בדיקה זו אינה יעילה במקרה זה, משום שדרך נשים להסתיר הריונם מבעל הראשון כדי שיחשבו שהוא בן לבעלה השני ויוכל ליטול חלק בירושת נכסיו, לכן תשתדל ללכת ולפסוע כאישה קלילה ללא עובר בבטנה שלא יזהו את הריונה.
המשיכו התלמידים לשאול, אם סיבת ההמתנה, שלושה חודשים ממות בעלה שמת הוא כדי לדעת אם נכנסה להריון ממנו, אם כך, במקרה שידוע שהיא מעוברת תינשא לאחר אף לפני שלושה חודשים. ומדוע חכמים קדמונים קבעו שלא יישא אדם אישה מעוברת שהתאלמנה או התגרשה? תשובה: חכמים קדמונים אסרו לשאת אישה מעוברת שמא תיכנס להריון על הריונה והוולד החדש יידחוס ויגרום נזק לוולד הקיים מהבעל הראשון. שאלו התלמידים, אם כך לכל אדם אסור לקיים יחסי מין עם אשתו המעוברת שמא תתעבר שוב וייגרם נזק לוולד הקיים? תשובה: החשש אינו שמא תתעבר שוב, כי סומכים על אלוהים שירחם ויגן על העוברים, אלא החשש שמא הבעל השני תוך כדי הסקס יגרום נזק לעובר. שאלו התלמידים, אם כך , כל בעל יכול לגרום נזק לוולד אם עושה סקס עם אשתו כשהיא בהריון. תשובה: הבעל כשהוא גם האבא נזהר בזמן הסקס שלא לגרום נזק לעובר, אך בעל אחר שאינו אבא של העובר אינו נזהר ויש חשש שיזיק לעובר. המשיכו התלמידים לשאול: סביר להניח שכל גבר ייזהר בזמן הסקס לא להזיק לעובר אף שאינו שלו שהרי בדיני נפשות מדובר. התלמידים נתנו הסבר אחר מדוע חכמים קדמונים אסרו לשאת אישה בהריון: היות ואישה בהריון עתידה להניק את בנה שיוולד, ואם תינשא שנית שמא תיכנס מיידית לאחר לידתה הראשונה להריון, והריון זה יגרום לחלב ההנקה שייעכר ולא תוכל להניק ותגרום למות התינוק של בעלה הראשון. אם כך, שאלו התלמידים, לכל בעל אסור לקיים יחסי מין כשאשתו לאחר לידה שמא תיכנס להריון מייד וחלב ההנקה יינזק? תשובה: במקרה זה האמא תאכיל את התינוק עם מאכל תחליף להנקה – ביצים וחלב. המשיכו התלמידים לשאול: אם כך גם אם תיכנס להריון מבעל אחר לאחר לידת התינוק מהבעל הראשון היא תאכיל את תינוקה במזון חליפי להנקה? תשובה: בעלה השני, שאינו אביו של התינוק לא יסכים שתאכיל אותו על חשבונו. המשיכו התלמידים לשאול: האימא יכולה לתבוע מיורשי הבעל הראשון כסף כדי לקנות מזון חליפי? תשובה: אישה מתביישת לבוא לבית דין לתבוע ממון מהיורשים ולא תהיה לה אפשרות לקנות מזון חליפי ותינוקה ימות (תלמוד בבלי, מסכת יבמות, דף מב, עמוד א – דף מב, עמוד ב).
נוסח התלמוד כלשונו:
"ותמתין משהו ותנשא, וכי מלו שלשה חדשים לבדקה! אמר רב ספרא: אין בודקין את הנשואות, שלא יתגנו על בעליהן. ונבדקה בהלוכה! אמר רמי בר חמא: אשה מחפה עצמה, כדי שיירש בנה בנכסי בעלה. היכא דקים לן דמעוברת היא תנשא, אלמה תניא: לא ישא אדם מעוברת חברו ומינקת חברו, ואם נשא – יוציא ולא יחזיר עולמית! גזרה שמא תעשה עוברה סנדל. אי הכי, דידיה נמי! אי למ"ד במוך – במוך, ואי למ"ד מן השמים ירחמו – מן השמים ירחמו. הכא נמי, אי למאן דאמר במוך – במוך, אי למאן דאמר מן השמים ירחמו – מן השמים ירחמו! אלא משום דחסה. אי הכי, דידיה נמי! דידיה חייס עילויה. הכא נמי חייס עילויה! אלא, סתם מעוברת למניקה קיימא, דלמא איעברה ומעכר חלבה וקטלה ליה. אי הכי, דידיה נמי! דידיה ממסמסא ליה בביצים וחלב. דידה נמי ממסמסא ליה בבצים וחלב! לא יהב לה בעל. וליתבעיניה ליורשים! אמר אביי: אשה בושה לבא לבית דין, והורגת את בנה".