חכמים קדמונים (תנאים) מנו את המלכים הרשעים שאין להם חלק לעולם הבא; ירבעם בן נבט, אחאב ומנשה. שאל חכם אחד, רבא שמו, חכם אחר, רבה בר מרי שמו: מפני מה לא מנו חכמים קדמונים (תנאים) את המלך יהויקים כמלך רשע שאין לו עולם הבא? הרי הכתוב מציין שהיה רשע: "וְיֶתֶר דִּבְרֵי יְהוֹיָקִים וְתֹעֲבֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה וְהַנִּמְצָא עָלָיו הִנָּם כְּתוּבִים עַל סֵפֶר מַלְכֵי יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה" (דברי הימים ב, לו; 8). ודרשו חכמים את המילים " וְהַנִּמְצָא עָלָיו" שמצאו עליו כתובת קעקע של עבודה זרה על איבר מינו, ויש מן החכמים שדרשו מהמילים הנ"ל שמצאו כתובת קעקע של שם אלוהים על איבר מינו כדי לבזות את אלוהי ישראל. משמע, יהויקים היה רשע מאוד. אם כך, מדוע לא מנו אותו יחד עם רשעי מלכי ישראל ויהודה? תשובת החכם: לא שמעתי ואיני יודע תשובה על כך. (תלמוד בבלי, מסכת סנהדרין, דף קג, עמוד ב).
נוסח התלמוד כלשונו:
"אמר ליה רבא לרבה בר מרי: מפני מה לא מנו את יהויקים – משום דכתיב ביה +דברי הימים ב' ל"ו+ ויתר דברי יהויקים ותעבתיו אשר עשה והנמצא עליו. מאי והנמצא עליו? רבי יוחנן ורבי אלעזר; חד אמר: שחקק שם עבודה זרה על אמתו, וחד אמר שחקק שם שמים על אמתו. אמר ליה: במלכים לא שמעתי, בהדיוטות שמעתי".