חכמים קדמונים עשו הבחנה בין ערים שהיו מוקפות חומה מתקופת יהושע בן נון לבין שאר ערים שאינן מוקפות חומה; הראשונות חוגגות את יום פורים בחמישה עשר באדר והאחרונות בארבע עשר באדר. החכם, רבי יהושע בן לוי שמו, קבע שהערים; לוד, אונו וגיא חרשים מוקפות חומה היו מתקופת יהושע בן נון. שאלו התלמידים: ערים אלו נבנו בתקופה מאוחרת ליהושע ובנאן אלפעל, כי כך כתוב: " אֶלְפַּעַל … הוּא בָּנָה אֶת אוֹנוֹ וְאֶת לֹד וּבְנֹתֶיהָ" (דברי הימים א, פרק ח; 12). תשובה: הכתובים סותרים זה את זה ואין להביא ראייה מהם, היות ובמקום אחר משמע שאסא מלך יהודה בנה ערים אלו כי כך כתוב: "ויבן אסא את ערי הבצורות אשר ליהודה".
[הציטוט המדוייק הוא כך: "וַיִּבֶן עָרֵי מְצוּרָה בִּיהוּדָה" (דברי הימים ב, יד; 5) ושאלתם לא מובנת כי לוד, אונו וגיא חרשים אינן כתובות בפסוק ויתירה מכך, נמצאות בחלקו של שבט בנימין ולא ביהודה].
אלא יש לפרש את הכתובים כך: יהושוע בנה ערים אלו ונחרבו, ובא אלפעל שיקמם מחדש ונחרבו שוב, ואסא שיקמם מחדש. וניתן ללמוד זאת, שנבנו נחרבו ושוקמו, מתוך הנאמר: "וַיֹּאמֶר [אסא] לִיהוּדָה נִבְנֶה אֶת הֶעָרִים" (דברי הימים ב, יד; 5). מתוך שנאמר "נבנה את הערים" משמע הערים היו קיימות לפני כן ובא אסא ושיקמם (תלמוד בבלי, מסכת מגילה, דף ד, עמוד א).
נוסח התלמוד כלשונו:
"אמר רבי יהושע בן לוי לוד ואונו וגיא החרשים מוקפות חומה מימות יהושע בן נון הוו. – והני יהושע בננהי? והא אלפעל בננהי, דכתיב (דברי הימים א' ח') ובני אלפעל עבר ומשעם ושמר הוא בנה את אונו ואת לד ובנתיה. – ולטעמיך, אסא בננהי, דכתיב (דברי הימים ב' י"ד) ויבן אסא את ערי הבצורות אשר ליהודה- אמר רבי אלעזר: הני מוקפות חומה מימות יהושע בן נון הוו, חרוב בימי פילגש בגבעה ואתא אלפעל בננהי, הדור אינפול – אתא אסא שפצינהו. דיקא נמי, דכתיב (דברי הימים ב' י"ד) ויאמר ליהודה נבנה את הערים האלה – מכלל דערים הוו מעיקרא, שמע מינה".