מעשה היה באישה אחת שפנתה לרבי עקיבא בשאלה: קיימתי יחסי מין בעודי קטנה מגיל שלוש שנים האם מותרת אני להינשא לכוהן? ומה הם צדדי הספק? מצד אחד קיימתי יחסי מין וכל המקיימת יחסי מין זונה היא – ועל פי חוקי התורה זונה אסורה להתחתן עם כוהן – מצד אחר, היות וקיימתי יחסי מין בעודי קטנה מגיל שלוש איני נחשבת זונה. השיבה רבי עקיבא: אינך זונה ואת מותרת להתחתן עם כוהן היות וקיימת יחסי מין מתחת לגיל שלוש. אמרה לרבי עקיבא: רבי קיימתי פעמים רבות יחסי מין לפני גיל שלוש ואפילו נהניתי מזה בדיוק כמו תינוק שטומנים אצבעו בצלוחית דבש בפעם הראשונה מתנגד, בפעם השנייה מתנגד לאחר שמתרגל לטעם המתוק בפעם השלישית מוצצה מעצמו, כך גם אני טעמתי טעם הנאת המשגל ודין זונה עליי. השיבה רבי עקיבא: אם כך נחשבת את זונה ואסורה להתחתן עם כוהן. תמהו התלמידים על פסק הלכה של רבם ושאלו את רבי עקיבא: היות ונקבע מימי משה רבנו כהלכה למשה מסיני שתינוקת פחותה מגיל שלוש שקיימה יחסי מין מותרת להתחתן עם כוהן ואינה נחשבת זונה, אין לעשות הבחנה אם קיימה יחסי מין פעם אחת או יותר ואפילו נהנתה מכך אינה נחשבת זונה. טענת התלמידים נכונה היא, ורבי עקיבא פסק הלכה שגויה במכוון כדי לחדד את התלמידים ולבדוק את ערנותם (תלמוד בבלי, מסכת נדה, דף מה, עמוד א).
נוסח התלמוד כלשונו:
"ת"ר, מעשה באשה אחת שבאת לפני ר"ע, אמרה לו: ר', נבעלתי בתוך שלש שנים, מה אני לכהונה? אמר לה: כשרה את לכהונה. אמרה לו: רבי, אמשול לך משל, למה הדבר דומה – לתינוק שטמנו לו אצבעו בדבש, פעם ראשונה ושניה – גוער בה, שלישית – מצצה. אמר לה: אם כן – פסולה את לכהונה. ראה התלמידים מסתכלים זה בזה אמר להם למה הדבר קשה בעיניכם [אמרו ליה]: כשם שכל התורה הלכה למשה מסיני, כך פחותה מבת שלש שנים – כשרה לכהונה הלכה למשה מסיני. ואף רבי עקיבא לא אמרה אלא לחדד בה את התלמידים".